Koosolekud



6. september 1. kohtumine               


Esimesel kohtumisel saime teada, et Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus kuulutab välja esimese üle-eestilise ProgeTiigri konkursi „Tuleviku õpperuum 2050“, kus kõik õppijad vanuses 5-19 aastat saavad programmeerida, roboteid ehitada, äppe või muud põnevat luua. Konkursil osalemiseks tuleb teha loovtöö, mis on kas arvutianimatsioon või -mäng; töö teemal robotid ja tuleviku õpperuum; muusikapala „Koolikell"; 3D graafika või mobiilne äpp. Peaülesanne on luua õppekeskkond, mis õppijaile endile meeldiks.

 Arutasime, et kas see konkurss võiks meile huvi pakkuda ja kuna meile arvutid meeldivad, siis leidsime, et võiksime osaleda. Oleks ju põnev proovida arvutis ka midagi tarka teha. Jõudsime kokkuleppele, et meie esitatav loovtöö peab olema reaalselt teostatav. Ulmeliste lahenduste peale (nt õpetaja teeb õpilase pea lahti ja tõmbab pulga pealt tarkust sisse) ei hakka aega raiskama.

Juhendaja Indrekul olid meile küsimustikud juba koostatud ja ta palus need nädala jooksul ära täita. Sissejuhatuseks pidime kirjeldama oma elu ja kooliga seonduvat 2050. aastal. Pidime kirjeldama millised näevad välja õpperuumid, milliseid vahendeid kasutatakse õppimisel ja kuidas toimub õppetöö sellel aastal. Täidetud küsimustikud saatsime e-kirja manusena juhendajale, kes tegi järgmiseks kohtumiseks meie vastustest kokkuvõtted. Järgmise kohtumise leppisime kokku laupäevaks 13. septembriks.

13. september 2. kohtumine

 

Ajurünnak
















Läksime koos isa ja sõbraga kohvikusse selle ProgeTiigri programmi "kuidas näeb välja kool 2050 aastal" asjus rääkima.Me vaatasime ära küsimuste vastused mis minu isa eelmisel nädalal meile vastamiseks andnud oli. Vastamine oli nii ja naa. Kerge oli ta sellepärast, et ma teadsin, et ma tahan välismaale elama minna. Mitte nii kerge oli, aga hoopis see osa , et milline on õppekava, millised on õppevahendid. Minu mõeldud asi oli tulevane rahvastepallidetektor. Kaareli oma aga hoopis laserkriit.
 
Seejärel pidime ka otsustama millises valdkonnas me töö esitame. Valik oli lihtne kuna mina ja Kaarel käime programmeerimise ringis. Otsustasime teha siis programmi nutitelefonile. Korraga tuli minul hea mõte: Teha häälkäsklustega e-kooli sarnane nutitelefonidele mõeldud äpp. Mobiiliapi keskkonnaks valisime MIT App Inventori, sest programmeerimise ringis kasutame Scratchi. MIT App Invertor on üsna sarnase ülesehitusega. Järgmisena valisime ka ära keskkonna, kus me hakkame pidama digitaalset õpimappi. Õpimapi keskkonnaks sai blogi. Valik sai tehtud seepärast selline, et minu isa arvates on blogisid maailmas palju nii, et mine tea äkki hakkan ise ka kunagi kirjutama seepärast õpin blogi pidamise ära. Me hakkame seda ideed edasi arendama.

Jagasime ära ka ülesanded: Blogi hakkame kirjutama mõlemad. Otsustasime, et koosolekutest teeme sissekandeid kordamööda. Jooksvalt teeb sissekandeid igaüks ise mida on ise vahepeal teinud. Kaarel lindistab häälkäsklused oma häälega ning me mõlemad kirjutame need iseseisvalt välja. Järgmine koosolek toimub 20.septembril kus tutvume lähemalt selle programmeerimisega. Vahepeal olen juba blogi tegemise õpetusi video vahendusel vaadanud. Minule tundus, et blogi pidamine ei ole teab mis raske asi.




20. september 3. kohtumine


3. kohtumisel alustasime mõttekaardi joonistamisega. Pidime kumbki eraldi paberile joonistama oma äpi üles joonistama. Kui olime oma joonistega valmis saanud, siis istusime koos ning arutasime oma mõtted läbi ja koostasime ühise mõttekaardi.
Edasi näitas juhendaja Indrek mis programme me kasutada võiksime. Tutvusime lähemalt järgmiste programmidega.


Tarkvara pikemad ülevaated leiad Tarvara kirjelduse menüüpunkti alt.



1.oktoober 4. kohtumine


Läksime õhtul Kaarli juurde ning vaatasime üle, mis keegi teinud on. Arutasime ja jagasime ära ülesanded mida keegi laupäevaks tegema peab. Isa tõi Kaarlile mikrofoniga kõrvaklapid, et ta saaks häälkäsklustega tegelema hakata. MIT App Inventoris on olemas texttospeech funktsioon, kuid see on väga naljaka häälega. Inglise keeleste sõnade ütlemine tuleb tal paremini välja kui eestikeelsete. Võibolla kasutame seda võimalust keeletestide juures kuidagi ära. Kõrvaklappe läheb ka Skype juures vaja. Võibolla osad koosolekud teemegi skype vahendusel, kui midagi väga kiirelt arutada tahame.
Oleme teinud õpetuste järgi väikeseid projekte. Vaata õpimapist kasutatud kirjandust. Nt: Kõige viimane katseks mõeldud projekt oli nuppude paigutuse peale ning kuidas nupud üksteise otsas ei oleks. Samuti panime paika, kuidas erinevad ekraanid hakkavad välja nägema. Seda oli päris raske ette kujutada. Isa ütles, et kui kõik on täpselt kirjas on palju parem neid hiljem tegema hakata.

Viimasel koosolekul õppisime kuidas ekraanipilte teha. Ma ei teadnudki, et nii lihtsalt on võimalik enda ekraanist pilti teha. Ekraanipilte hakkame lisama blogisse, et näidata mida kuidas me teinud oleme. See oli väga kasulik teadmine minu jaoks, sest kindlasti hakkan seda edaspidi kasutama.

MIT App Invertor programm ei tööta mu arvutis hästi. Emulaator ei lähe üldse käima. Isa ning Kaareli arvutis läheb, kuid ka hästi vaevaliselt. Suur probleem on ka see, et me ei saa mitmekesi koos ühes ja samas kasutajas olla. Mul on oma kasutaja ning siis tõstan omi asju siis ümber kui Kaarlit sees ei ole. Muidu oleks lahe olnud kahekesi koos korraga progeda.

Pildimaterjal:

Progejad tööhoos
Äppi alla laadimas
Äppi testimas.


4. oktoober 5. kohtumine

Esitluseni ainult nädal! Viiendal kohtumisel arutasime põhiliselt kuidas esitlust teha. Kaarlil on väike kogemus juba eelnevalt olemas. Paar aastat tagasi osales ta väga edukalt leiutajate konkursil. Akselile on see esimene selline esinemine. Rääkisime kuidas sellised esitlused  üldse välja võiksid näha.

Oli ka lahtisi otsi, millele ma ei osanud vastata. Kõige olulisem küsimus oli kuidas me oma mobiiliäppi teistele näidata saame. Emulaatori vahendusel võtaks see palju aega ning siis me ei mahuks kindlasti 10 minuti sisse. Telefoni laadides pole see aga teistele nähtav. ProgeTiigri kodulehelt ei selgu millised tehnilised võimalused tööde esitlejatel kasutada on. Kas on kasutada videoprojektor, mille abil saaksid enda nutitelefonis toimuvat ka teistele näidata. Äpi puhul oleks see ainuke võimalus, et kõik ruumis osalejad sellest ka kohe osa saaksid. Kõigile nutitelefonide andmine läheks ka pikaks ning kõik ei suudaks nii lühikese ajaga selle äpiga tutvuda.

Aksel ja Kaarel kirjutasid koos esitlusteksti ning jagasid selle pärast omavahel ära. Minu ülesandeks jäi üle täpsustada esitluse tarkvara. Kui täpsema info tarkvara võimalustest teada saan, püüame neid võimalusi igal juhul ära kasutada. Kaarel ja Aksel harjutasid kuiva esitlust st rääkisid ilma ühegi tehnilise abivahendita. Mina filmisin nende etteasteid ning pärast vaatasime ning analüüsisime neid koos. Praegu on esitlus puhtalt nende peas. Mingeid abivahendeid nad peale paberite ei kasuta.

NB!
Selle kohtumise memo kirjutas juhendaja. Järgmine sissekanne tuleb Kaarlilt.


11.oktoober 6.kohtumine


Idee esitlemine












Käisime oma ideed ProgeTiigri eelvoorus Tartu Jaan Poska Gümnaasiumis tutvustamas. Olime esimesed kes peale läksid. Tunne oli alguses üsna kõhe, kuid esinemisel läks kõik hästi.

18.oktoober 7.kohtumine

Kohtumisel arutasime žürii tagasisidet. Ehk mida annaks veel parandada, millele me mõelnud ei olnud. Sisestasime AppInventorisse oma tunniplaanid. Salvestasime kõikide nädalapäevade häälkäsklused. Tegime korda kõik nupud, ühtlustasime nuppude suurused ja kirja suuruse, vaatasime üle nuppude paigutuse ja jälgisime, et igal pool oleksid võrdsed vahed. Kontrollisime kas nupud töötavad või mitte. Tuligi välja, et kohati oli vaja muuta nuppude käsklused ära ja siis said nupud korda.
Tegime katsetuseks testi lisasime inglise keelse sõna ja eesti keelse vaste ja vaatasime kas töötab või ei. Leidsime mõne vea aga parandasime ära ja siis töötas olime õnnelikud ikkagi esimene test.
Kohtumise lõpus tegime plaani edaspidiseks tööks ja leppisime kokku, et mina proovin joonistada meie äpi idee kirjelduse. Soovime lisada pildid kuidas tegevus äpis liigub. Lõpuks leppisime kokku, et nädala pärast (25.10) kohtume jälle minu pool, siis vaatame üle mida nädala sees tegime ja mis veel enne projekti esitamist oleks vaja teha.

25.oktoober 8.kohtumine


Äpi testimise hoos














Täna ongi siis viimane kohtumine selles vallas. Üritame joone alla tõmmata. Testime viimast korda veel programmi. Leidsime isegi mõned nupu asetuse vead üles. Yesss.

Kokkuvõte


Mida õppisite  M-Plaani tegemise käigus?

Õppisime
  • kirjutama  blogi;
  • kasutama arvutit millekski muuks kui mängimiseks;
  • kasutama programme MIT App Invertor, Online Voice Recorder, Skype, Powerpoint;
  • lindistama häälkäsklusi;
  • suure rahva ees esinemist;
  • koostööd omavahel tegema.
Mis meeldis?

Meeldis kasutada arvutit äpi tegemisel


Mis ei meeldinud?

Ei meeldinud blogi kirjutamine, ja skeemide tegemine kuna see ei olnud huvitav ja arvutist oli vähe kasu.




Kas tulevikus tahad sarnastest konkurssidest osa võtta?

Kindlasti, kuna arvutit saab kasutada muuks kui mängimiseks.


1 kommentaar: